Alla inlägg den 3 december 2020

Av livetkanvaraupponer - 3 december 2020 23:29

Jag har faktiskt bokat in en dejt för nästa vecka , det är dags att våga ge sig på det där ändå trots de dystra inlägg jag skrivit tidigare idag :)

Vem vet .. det kanske är den rätta , det kan man ju aldrig veta liksom :)

Då kommer jag få överge mina pyjamasbrallor i jul ..:)
Jag vill ju egentligen inte vara själv ... det jag kände med Micke kan jag ju känna med flera .
Och Micke o jag var ju ändå inte rätt för varandra för då hade vi ju fortsatt att träffas en tredje gång vilket aldrig blev av .

Att vi skriver ibland .. ja det tror jag är bara för att , inget mer med det :)

Så håll tummarna för mig att jag får sällskap till julen :)

Av livetkanvaraupponer - 3 december 2020 22:27

I våra lingonrispåslakan :)
Idag tillät jag mig att göra ingenting efter att jag kommit hem, är inte helt på topp om jag säger så.

Imorgon måste jag vara på topp :)

För då ska det städas o bakas o göras smörgåstårta o sätta ihop pepparkakshus , åka till frisören med Ludwig , sätta upp mer ljusslingor o en massa mer .

Det blir bara ett litet kalas med dottern o hennes familj o så stora sonen med tanke på Corona .

Och på söndan två kompisar som kommer :)

Det blir min helg det :)

Nu är det dags att sova här tror jag minsann ..
Kram

Av livetkanvaraupponer - 3 december 2020 21:22

En person som vill ha kakan men ändå äta av den samt leka .. det vill inte jag .

Av livetkanvaraupponer - 3 december 2020 20:56

Av livetkanvaraupponer - 3 december 2020 18:33

Kanske är jag för naiv o godtrogen
Alldeles på tok för snäll
Låter alldeles för många få jäklas med mig
O låta mig tro att jag betyder nåt
Att det finns ett oss
Men egentligen så gör det inte det

Men ändå .. varenda eviga gång så tar jag chansen o visar min bästa sida
Lägger ner mycket tid
Men det slutar alltid på ett o samma sätt

Skitsamma
Jag klarar mig bra som jag har det :)

Faktiskt
Slut på att vara snäll o tillmötesgående

Bara så ni vet

Av livetkanvaraupponer - 3 december 2020 15:07

Julafton blir väldigt annorlunda .
Normalt brukar vi vara väldigt många hemma hos mamma i Kungsör .
I år firar vi inte med nån i familjen / släkten pga Corona .
Ludwig är hos sin pappa.

Dottern med familj firar hos sina svärföräldrar
Och jag o stora sonen hemma :)

Men jag ser fram emot en annorlunda jul ..pyjamasbrallor på .. julfilmmarathon .. julgodis .. julskinkesmörgåsar... :)

Det gör mig absolut ingenting :)

Men den kommer vara annorlunda ändå .

Kan bara minnas en enda julafton i mitt liv .. som jaf bara varit hemma.

En jul när jag var liten o hade så dåligt samvete över att lämna min pappa själv som aldrig gillat julen ..
Aldrig mer .. bestämde jag efter den julen .
Det var hemskt .
Inte så som jag var van vid .

Men den här kommer bli superbra på alla sätt:)

Av livetkanvaraupponer - 3 december 2020 14:48

Skönt som bara den:)
Jag ska fixa o grejsa lite efter att L kommit hem

Det är mycket nu på jobbet men väldigt bra saker händer :)
Mycket förändringar o jag skriver rutiner för glatta livet

Rutiner är bra
Även i det privata livet

Imorgon måste jag ut o hitta mossa till adventsljusstaken, ligger lite efter där.

Baka också , lite saffransbröd

Pepparkakshuset å

Städa

Jag funderar på om nåt troll vaknat till igen , visar sig .

Eller om det dimper ner ett brev i brevlådan på måndag

Sånt kan ju hända :)

Av livetkanvaraupponer - 3 december 2020 07:44

Tröttare än tröttast
Men piggnar nog till snart

Bara tanken på att få vara ledig sen till måndag får mig pigg igen :)

Idag ska jag fortsätta på med mitt fixande

För en fin födelsedag

Julen tänker jag inte så mycket på eftersom jag firar den själv i år

Det känns helt ok faktiskt

Inget jag har problem med :)

Nä, sätta lite fart här
Ha en fin torsdag

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards