Alla inlägg den 6 december 2020

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 23:02

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 23:01

Paddor oladdade , mobil oladdad .. alltså måste jag alltid vara den som fixar allt ..
Ja nu är den här mamman trött ska ni veta ..
På att vara Guds allsmäktige o den som vet allt o fixar allt .. precis hela tiden ..
Godnatt

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 22:15

Jag börjar bli sjukt jävla trött ..på allt detta medlande o fixande o tankeläsande när det gäller mina två söner ..
Action tack , gör nåt , säg nåt .,
O till den stora .. bli tamejfan inte sur för jag serverar dig massa mat , diskar din disk o städar överallt .. o klagar aldrig över det .
Är det för mycket begärt att två stycken ska kunna kommunicera utan min hjälp ????

Jag blir galen på riktigt snart .
Nästa vecka ska jag inte göra ett skit av nåt sånt på något sätt ..
Jag tänker inte laga mat heller
Utan leva på enkel mat

Träffa vänner
Gå promenader med vänner
Ja och så dejten också då förstås

Men jag tänker få vara Tanja , enbart Tanja
Och vill nån föra bort mig till sin stad o sitt hem går det också bra helt klart :)

Bara jag får komma bort för ett tag ..
Hade det inte varit Corona hade jag flytt till mamma ett tag .

Och på alltihopa så börjar min son , den yngre .. säga att pappa har problem att hitta ett VR för Playstation 4 .
Antingen så säger han så för att han inte vill köpa det eller så säger han så för att han inte vet o han är rätt så dålig på sånt
Av gammal vana bad jag stora sonen kolla upp o länka hans mindre bror

Men så tänkte jag för han började ju knorra sig om varför han ska ha just till en konsol o bla bla bla
Jag skiter faktiskt i det .. det var för att hjälpa Ludwig , inte hans knäppa pappa
Men .. det får faktiskt vara
Vill man ha hjälp , alltså den vuxna , får han visa det då.

Jag sa bara trött till stora sonen att skit i det ..
Ibland är allt här väldigt otacksamt o nästa vecka tänker den här mamman säga upp sig från mammarollen för ett tag :)

Natti på er

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 19:50

Det är gjort av kärlek o Ludwig får helt fria händer att göra precis hur han vill:)

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 17:35

Äntligen .. tog min migrän slut .. tack o lov :)
Kalasandet är över å för denna gång
Skönt :)
Imorgon börjar min barnfria vecka ännu en gång , ska bli skönt å
Även fast jag gillar att ha Ludwig här
Men behöver göra lite annat än att laga mat o vara mamma
Ikväll måste vi göra pepparkakshuset :)

Ha en fin kväll:)

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 15:35

För ett tag sen
Om min dejt nästa vecka
Att om jag kommer fortsätta träffa han
Att jag talar om det och att jag och min vän ska sluta höras via skrift ibland då

Jag förstår inte hela den här grejen
Den gör mig förbryllad
Att jag bestämt mig för att sluta häcka i soffan
Att sluta tycka synd om mig själv
O allt det där vet ni

Att jag ska ta och LEVA på riktigt
Även fast inte våra två dejter blev nåt mer än så
Kan jag ju inte bara stanna upp där
Utan fortsätta att leva
Det var inte jag som ville sluta ses
Och ja jag var lite ledsen o besviken till en början
Det var nog mycket för att min vän pratat så mycket om sånt där
Att jag inte trodde han hade kontakt med andra tjejer .
För att vi båda sagt att då säger man det till den andra
Jag menade ju förstås även att ha kontakt med andra , inte bara att ses eller att man ligger med nån
Det menade inte han
Men så här är det ju lite ..
man tycker o tänker olika
Och det är ok med mig idag

Men fortfarande .. vad menar han nu egentligen ?
Jag förstår ju givetvis att han dejtar lite då och då
Kanske bara en eller flera olika
Vad vet jag
Men det är inget jag har med att göra
Därför frågar inte jag
Det är inte min ensak

Och jag vet att han inte vill nåt med mig
Annat än att höras per skrift ibland
Det är ok med mig
Jag gillar att skriva o höras ibland

Men fortfarande .. så måste man ju få träffa nån IRL då om vi är på det klara med att vi inte vill nåt med varann?
Eller jag vill.. bollen var hos han men han passade iväg den till mig o gav mig svaret .

Jag vill ju att han ska dejta och träffa nån som han trivs och mår bra med och kanske han redan gjort det
Vill han nångång berätta så lyssnar jag
Berättar han inte ja då är det så

Men fortfarande .. jag måste ju få träffa nån
Eller ska jag sitta själv ?


Det tänker jag inte .
Inte för en kontakt via skrift .

Jaja , nu är ännu en ljusslinga uppe :)

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 12:06

Igår kväll när vi lagt oss
Började han prata om att lilla A hade sagt ett svärord o Ludwig skrattade
Det gör ju Ludwig för han inte vet hur han ska bete sig
Men det gör ju att denna lilla 2åring som ser upp till Ludwig nåt enormt tror att det var en bra grej att säga detta svärord och det blir en ond cirkel .

Vi pratade med 2åringen o vi pratade med Ludwig .

Men Ludwig började prata om det där i sängen
Och kom in på sin pappas vackra ord som han ofta sagt både till minderåriga barn o sina ex o sambos osv
Och sen kom han in på det här med det senaste exet o sin pappa .
Jag stoppade min son .

Jag sa att det där är historia och när vi är här hemma lämnar vi det där hemma hos pappa .
Här har vi det bra.

Han säger flera ggr att han älskar mig och att han ska bli som mig när han blir stor , inte som sin pappa.

Inom mig gör det ont o jag gråter inombords för så mycket detta älskade barn har fått vara med och bevittna som inte ett barn ska behöva
Och en så snedvriden värld på alla sätt .
Men jag är glad över att han vet vad som är rätt och fel iallafall .
Och att han tänker följa mina värderingar på livet .

Han säger återigen att han älskar mig så mycket .

Det är en knäpp värld vi lever i helt klart .

[Bild]

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards