Alla inlägg den 6 december 2020

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 11:53

Varje advent får mig att bli lite sentimental o tänka lite :)
Hur var andra advent för ett år sen ?
Absolut inte lika lugn o harmonisk som denna år 2020.
Jag hade precis flyttat till min nyinköpta lägenhet
Haft Ludwigs kalas med hela stora släkten här
Ett ex som jobbade extremt mycket i mig
Jag försökte hålla en god ton o vara neutral

Denna advent detta år är det noll kontakt som gäller och en Tanja som ändrat sig väldigt mycket och kommit väldigt långt trots en sommar o höst med väldigt bökiga saker .

Det enda som hjälpte var .. noll kontakt .

Många hade rätt och ja , jag vet att det var min hjärna som spelade mig ett spratt tillsammans med en stor portion manipulation.

Men nu är vi här idag o jag mår bra och har så mycket att vara tacksam och glad över

Ärligt :)

Det där är ju en piece of cake:)

Jag är med i rätt så många grupper på Facebook om just ämnet narcissism .
Vi har kommit upp i en hög stämning idag där och vi kan skratta åt eländet och jämföra o peppa varandra .. och det är underbart att vi faktiskt trots allt är så levande :)
Det som förundrar mig dock är att vi är så otroligt många .. både killar och tjejer som blivit och är utsatta idag .
Men genom att vi peppar och lär ut hela tiden så kommer dessa narcissister få det väldigt mycket svårare kan jag lova :)

Nä, nu ut o få upp de sista ljusslingorna :)
Och ja, jag älskar både mig o mitt liv o de som vill vara med i det helt klart :)

Av livetkanvaraupponer - 6 december 2020 10:21

Fick radera det jag höll på att skriva för att ändra om i det jag skrev för att den personen det handlade lite om i ett stycke hörde av sig :)

Men .. nu börjar vi om igen :)

Idag ska Ludwig ha två kompisar över på ett minipyttekalas .. :)
Lite vill jag ändå att han ska få göra trots att jag håller hårt på restriktionerna här hemma:)

Lite tankar för denna gång ..
En vän frågar ganska ofta om jag vill fortsätta höras via skrift ibland .. och ja, min första känsla är ju att absolut vill jag göra det .
Även fast jag vet att vi förmodligen inte kommer ses
så är ju det trevligt :)

Men så kommer vi till det andra då.. hur mycket kommer det ställa till inom mig eftersom jag gillar den här vännen en hel del ?
Att man hörs men inte kommer ses.
Att man ska dejta och försöka hitta nån att fortsätta träffa och umgås med ibland när man känner för det .
Jag vet ju sen tidigare att jag har lätt att fastna för den jag egentligen vill träffa men det är inte ömsesidigt och då borde jag ju bara släppa det .. och faktiskt leta vidare .

Men jag har kommit fram till att vi ska ha kvar våran kontakt o höras ibland och jag ska fortsätta mitt letande o dejtande för att hitta den som vill hänga med mig ibland :)

Att jag inte ska tänka nåt mer kring den biten annat än att vi hörs lite då och då:)
Man måste vara ärlig mot sig själv i ett sånt här läge tycker jag.

Tänker jag sitta hemma själv dag ut och dag in på min barnfria vecka eller tänker jag börja leva på riktigt ?
Jag väljer att börja leva på riktigt tror jag :)
Även fast mitt hjärta säger en annan sak o bara gör det behöver det inte handla om attvarakärkänslor.

Jag är rätt så generös av mig när jag umgås med nån jag gillar , har jag ju alltid varit , men har nog svårt att bli kär idag .

Men jag vill ju fortsätta umgås med nån för det .

Så det är vad jag kommit fram till - tidigare hade jag hängt upp mig på den som avslutade det hela och ta tillbaks den till varje pris .
Idag vet jag att det inte fungerar så och varför vara så desperat ?
Jag vet att det är mitt förflutna som spökar absolut i allt det här.

Jag jobbar på den biten :)
Så jag fortsätter på som vanligt , hörs ibland med den vän jag gillar väldigt mycket , planerar dejt och promenader .

Och min julafton med pyjamasbrallor :)

Nä, nu frukost o sen sätta fart här :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards