Alla inlägg den 22 november 2020

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 23:38

Trots allt kommer jag tacka dig
Vet du varför ?
För att du fick igång mig lite
Du fick mig att våga dejta dig
Du fick igång saker i mig som jag inte brytt mig om på väldigt länge
Du fick mig att känna saker jag inte heller känt på väldigt länge
Det var mysigt att vara med dig
Det var lätt att skriva med dig
Men .. det var inte vi ändå

Jag trodde faktiskt vi skulle fira jul ihop
Nu har jag ändrat om igen till min julafton i pyjamasbrallor o julgodis o julfilmer :)
Det går lika bra det också .
Inga konstigheter för min del

Men även fast jag blev besviken på dig för att du egentligen ljugit om en hel del .. så kan jag inte vara arg på dig .
Kram

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 23:12

Att det som från början var att allt handlade bara om mitt ex , att det var därför han inte ville träffa mig mer har visat sig vara nåt helt annat .

Och under den här tiden har en viss person varit på mig jäkligt hårt om:
1. Min vän Marcus
2. Att man inte skriver med andra så länge vi dejtar
3. Alla frågor om just exet som jag ärligt svarat på
Och allt annat som kommit ifrån han om ärlighet o trohet o dittan o datten
Och nu kommer det fram att han har skrivit med flera typ hej vad gör du o sånt
Men varför var han på mig om jag skrev med andra ?
Varför varför är jag så otroligt naiv o godtrogen o går på allt ?
Nä , vi lever inte på små rosa moln ..
Vakna upp för helvete Tanja !!
Det här är verkligheten !!!

Bara att inse det .. din farytail finns inte .. i detta hårda o kalla liv .

Och vet ni .. då vill inte jag prova på att träffa nån mer faktiskt .

Jag har ett bra liv ändå

Det är bara det .. att jag kan inte ens vara arg på han något mera

Jag försöker bara förstå hur han o alla andra killar tänker

Om jag ska vara ärlig .. och läser du nu kära Micke .. så lyckades du kunna mig jäkligt bra när det gäller sexet .
Minus ett par saker bara .
Och jag gillade den kroppsdelen jag hade i handen o gick o funderade på hur det skulle vara att leka med den med en annan kroppsdel :)

Bli inte chockade nu ni som läser :)

Nä , nu dags att sova tror jag
En dag imorgon å

Natti

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 22:20

Så mycket oförståelse eller ovilja att förstå det jag varit och är med om .
Även fast jag visst att jag är glad och lycklig o allt det där och verkligen är det på riktigt .. har det inte räckt för de jag träffar och som jag tycker väldigt mycket om .
Jag tror dock att man gärna använder sig av just detta för att ha nåt att skylla på för att man inte riktigt vet hur man ska ta sig vidare bort från mig och inte vill såra mig med sanningen .
Dock är det ju så att man hellre tar sanningen innan man går vidare med nån annan .
Men jag kan säga att det är inte många som klarar av att vara så ärliga .
Jag är en av dom som klarar det , dock brukar jag ge alla en ärlig chans innan man ger upp eller går vidare .

Så nu tänker jag återuppta mina informationstexter om just hur det är att vara den andra föräldern o lite annat smått o gott .

Den här texten har en tjej skrivit som svar till en annan som ville ha hjälp i hur hon ska göra för att inte gå under helt o hur hon ska få till ett samarbete med hennes barns pappa :

Det finns bara egentligen ett sätt , stålsätta hjärtat när barnet är hos den andre föräldern och ta emot barnet när det kommer hem och kraschar .
Vi tänker väldigt lika så gällande barnen , att man alltid är förälder .
Men det är just att man känner ett krävande ansvar att behöva ha kontakt och vara skyddsnät iochmed att den andre föräldern inte egentligen är kapabel att vara vuxen .

Men det går bara så länge .
Och sorgen finns där hela tiden tillsammans med ångesten .
Vad du än gör , kliv inte över dina gränser och var honom till lags igen .
Gör det inte !
Du kommer trötta ut honom om du bara är den fyrkantigaste djävulen du kan tänka dig .

Var fyrkantig och monoton .
Och låt dina barn veta att du finns där , ett samtal bort .

Och att du fångar upp dom, älskar ihop dom igen efter att de varit där varje gång .

Det bygger både er och dig starkare .
Men tyvärr måste du stoppa kontrollen och viljan att rädda dom när de är där , stoppa det i ett eget rum känslomässigt när de inte är hemma hos dig , annars går du nog under .
Det är iallafall så jag varit tvungen att hantera det i alla år .
Nu börjar resultaten visa sig ..barn är inte dumma och kärleken du bär är inte villkorslös , ju mer hot o tvång o jobbiga saker , ju närmare kommer de den andra föräldern som är varm o trygg o kärleksfull och som har sunda känslor o gränser .
Visa dom vem du faktiskt är
Prata med dom och bygg ett kärleksland i erat hem

Men du måste släppa kontrollen innan du drunknar av ångesten och hans manipulationer .
Kläm igen den dörren och minera den om du måste , de är demoner som drivs av det känslomässiga kaoset de skapar .
Men det vet du ju redan .


Den här texten är jäkligt bra skriven .. och det är precis så här det är .
Den som texten är skriven till kämpade för fullt o ville ha kontrollen hela tiden

Jag har kommit mycket längre än så och inser att jag måste stänga av när min son inte är här .

Och göra måbrasaker , skapa mig ett liv igen.

Och jag är på god väg men en bit kvar :)

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 19:55

Av att ut o gå en sväng :)

Men jag känner mig orättvist behandlad o lite lurad ändå
För så lite som jag tänkt på allt krångel kring exet under den här tiden var det längesen jag gjorde
För att jag var lycklig , jag var glad
Jag behövde inte det där på något sätt det där andra
Jag vill vara en lycklig Tanja
Tillsammans med nån som han

Jag hade sett fram emot att åka dit en del nästa vecka och hade kunnat tänka mig att sova över också

Få vara nära

Att det skulle vara anledningen till att han inte vill träffa mig går jag inte på .

Det är den andra .. tjejen han träffat som är ett mycket bättre val än mig .

Inget man kan göra nåt åt
Bara att gå vidare Tanja

Du är van , du kan det här
Du har gjort det så många ggr
Så det är inga problem för dig
Ingen stor grej

Vet ni vad problemet är ?

Att just den här gången så skulle jag ha kunnat bli kär .. på riktigt .
Att våga .
Ärligt .. jag menar det .
Om jag kommer våga igen ?
Inte en chans
Jag avstår nog hellre .

Känns väldigt tomt , vem ska jag nu skriva godnatt med ?

Jaja .. får vara så .
Höll på köpa en godispåse när jag åkte iväg .. men gjorde inte det :)

Så deppig tänker jag inte bli .. så jag börjar tröstäta igen ..

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 18:28

Jag att en viss person ska bara tycka om mig och ingen annan dum tjej ..
Hade hoppats på att han skulle komma hit nånting i helgen och umgås med oss och äta lite mat .

Jag längtar efter att han ska hålla om mig så där som bara han kan göra
Och jag vill ha massor med sex med han .
Och sova ihop
Och äta frukost ihop
Och jag vill laga mat åt han
Jag vill sitta i soffan och mysa

Och massa mer jag inte har en aning om

Nä, nu säger den här köksan upp sig o lämnar alltihopa o tar sig ut på promenad
Det brukar hjälpa
Hejdå så länge

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 18:19

Jävla less på att vara slav i mitt eget hem just nu åt ett vuxet barn .
Ärligt .. det här är inte ok på något sätt .
När ska jag hinna leva eller för att få tid att ta igen mig ?
När ? Undrar jag bara .
Det enda jag gör är att serva o fixa o dona o städa o plocka ur diskmaskin hundra miljoners gånger ..
Och massa mer

Jag vill inte det här något mera.. när ska jag få tillbaks mitt liv ?

Bara undrar
En trött mamma just nu

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 18:12

Irriterad .. när jag skrev till han .
Han menade att allt handlade hela tiden om mitt ex.
Kan inte riktigt hålla med .
För jag har bara svarat på frågor som han ställt och i onsdags pratade jag om det för att han frågade vad jag tycker om hos han .
Jag svarade inget .
Men .. däremot blev jag väldigt ledsen igår för jag märkte att han ljög för mig .
Att han faktiskt träffade nån .
Hade han varit hos en kompis hade han ju hört av sig nånting men inte mycket inte .
Och han hade inväntat mitt svar vilket han inte heller gjorde .

Nu blev jag faktiskt ledsen för att han ljuger ännu mera för mig o ska prata om att jag är fin osv
Och dessutom lägga skulden på mig och undvika att nämna att han träffat nån annan .
Han som var på mig så mycket om det .. innan vi träffades att jag måste tala om att jag ligger med nån annan .
Sexet har jag ingen aning om det var uruselt eftersom vi knappt haft sex .

Det skrev jag för att jag var ledsen o besviken .

Ja , jag blev ledsen för att han väljer att säga det så här och inte att han träffat nån

Strunt samma men jag hatar när killar är oärliga i slutändan ändå även fast de pratat om det hela hur ärliga de är .

Jag ska inte bli kär i nån eller låta nån komma hem hit något mera i mitt hem.

Aldrig i livet
Och kommer inte ägna tid åt skrivande .

Du läser detta för du kan inte låta bli :
Du gjorde mig jävligt ledsen måste jag säga .
Du har fått komma hem till mig vid två tillfällen o får vara i mitt hem.
Jag har fixat o donat för det .
Och du skiter bara i mig sen ..
Det är inte schysst o skylla på en sak när det är nåt helt annat ..

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 16:17

Att jag kommer vara arg nån dag eller två , så arg att jag skulle kunna äta godis nu .. som jag inte gjort på ett bra tag .

Och jag vet att jag skulle hållit mig till rätt person från början :)

Inte sånt här trams .

Jag är tillbaks på banan igen .. på tisdag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards