Direktlänk till inlägg 22 november 2020

Nu har det varit ..

Av livetkanvaraupponer - 22 november 2020 22:20

Så mycket oförståelse eller ovilja att förstå det jag varit och är med om .
Även fast jag visst att jag är glad och lycklig o allt det där och verkligen är det på riktigt .. har det inte räckt för de jag träffar och som jag tycker väldigt mycket om .
Jag tror dock att man gärna använder sig av just detta för att ha nåt att skylla på för att man inte riktigt vet hur man ska ta sig vidare bort från mig och inte vill såra mig med sanningen .
Dock är det ju så att man hellre tar sanningen innan man går vidare med nån annan .
Men jag kan säga att det är inte många som klarar av att vara så ärliga .
Jag är en av dom som klarar det , dock brukar jag ge alla en ärlig chans innan man ger upp eller går vidare .

Så nu tänker jag återuppta mina informationstexter om just hur det är att vara den andra föräldern o lite annat smått o gott .

Den här texten har en tjej skrivit som svar till en annan som ville ha hjälp i hur hon ska göra för att inte gå under helt o hur hon ska få till ett samarbete med hennes barns pappa :

Det finns bara egentligen ett sätt , stålsätta hjärtat när barnet är hos den andre föräldern och ta emot barnet när det kommer hem och kraschar .
Vi tänker väldigt lika så gällande barnen , att man alltid är förälder .
Men det är just att man känner ett krävande ansvar att behöva ha kontakt och vara skyddsnät iochmed att den andre föräldern inte egentligen är kapabel att vara vuxen .

Men det går bara så länge .
Och sorgen finns där hela tiden tillsammans med ångesten .
Vad du än gör , kliv inte över dina gränser och var honom till lags igen .
Gör det inte !
Du kommer trötta ut honom om du bara är den fyrkantigaste djävulen du kan tänka dig .

Var fyrkantig och monoton .
Och låt dina barn veta att du finns där , ett samtal bort .

Och att du fångar upp dom, älskar ihop dom igen efter att de varit där varje gång .

Det bygger både er och dig starkare .
Men tyvärr måste du stoppa kontrollen och viljan att rädda dom när de är där , stoppa det i ett eget rum känslomässigt när de inte är hemma hos dig , annars går du nog under .
Det är iallafall så jag varit tvungen att hantera det i alla år .
Nu börjar resultaten visa sig ..barn är inte dumma och kärleken du bär är inte villkorslös , ju mer hot o tvång o jobbiga saker , ju närmare kommer de den andra föräldern som är varm o trygg o kärleksfull och som har sunda känslor o gränser .
Visa dom vem du faktiskt är
Prata med dom och bygg ett kärleksland i erat hem

Men du måste släppa kontrollen innan du drunknar av ångesten och hans manipulationer .
Kläm igen den dörren och minera den om du måste , de är demoner som drivs av det känslomässiga kaoset de skapar .
Men det vet du ju redan .


Den här texten är jäkligt bra skriven .. och det är precis så här det är .
Den som texten är skriven till kämpade för fullt o ville ha kontrollen hela tiden

Jag har kommit mycket längre än så och inser att jag måste stänga av när min son inte är här .

Och göra måbrasaker , skapa mig ett liv igen.

Och jag är på god väg men en bit kvar :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetkanvaraupponer - 15 december 2020 08:23


Åh vad jag älskar det här med att vara mamma , skicka iväg sonen till skolan Sätta sig sen för lite avkoppling Med en kopp the och smörgås Kanske lite tända ljus Sen sparka igång dagen Idag ännu en ledig dag Som jag tillbringar på annan...

Av livetkanvaraupponer - 15 december 2020 07:44


Varför tvingar vi våra barn att säga förlåt ? Borde inte det komma från hjärtat istället ? Min yngsta säger nog sällan förlåt men han gör sällan nåt han behöver säga förlåt för o hade han gjort det så vet han hur han gör det bra igen och förklarar ...

Av livetkanvaraupponer - 14 december 2020 23:47


Av livetkanvaraupponer - 14 december 2020 22:16


För rätt så länge sen i mitt liv Jag bryr mig inte ett skvatt om exet längre Han spökar inte i mina tankar Han kan inte lyckas få mig arg o frustrerad Han är .. ingenting Jag har inte haft kontakt med han på ett par månader nu Och vet...

Av livetkanvaraupponer - 14 december 2020 18:11


Givetvis hade jag fel :) Mitt PMSiga jag som är som jag är när allt går fel o jag är trött .. Men jag är glad och nöjd idag :) Och han vill fortsätta träffa mig trots att jag är knasig på alla sätt :) Det kan inte bli bättre :) För .. jag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards